این سند به منظور تعیین الزامات ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت خدمات (SMS) تهیه شده است. یک پیامک از مدیریت چرخه عمر خدمات، از جمله برنامه ریزی، طراحی، انتقال، تحویل و بهبود خدمات پشتیبانی می کند که الزامات مورد توافق را برآورده می کند و ارزشی را برای مشتریان، کاربران و سازمان ارائه دهنده خدمات ارائه می دهد. این استاندارد هزینه های انطباق با بسیاری از قوانین، مانند استاندارد امنیت داده های صنعت کارت پرداخت را کاهش می دهد. و به سازمان ها دسترسی گسترده تری به بخش عمومی میدهد، زیرا بسیاری از مقامات دولتی از ارائهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات میخواهند که مطابقت با استاندارد را نشان دهند.1