در سپتامبر 2010 مؤسسه بین المللی ایزو بنا به نیاز سازمان ها در این زمینه، اقدام به تدوین و انتشار استاندارد بین المللی ISO 10668: 2010 با نام Brand Valuation نمود. این استاندارد اولین استاندارد بینالمللی منتشر شده برای ارزیابی برند است. این استاندارد بین المللی با عنوان “ارزش نام تجاری – نیازمندی ها برای ارزش مادی نام تجاری” به تشریح استوار و شفاف روش های اجرایی برای اندازه گیری میزان ارزش یک برند می پردازد و چارچوبی برای ارزش گذاری برند از جمله اهداف، مبانی ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، شیوه های ارزش گذاری، یافتن داده ها و فرضیات با کیفیت مشخص، همچنین روش هایی برای گزارش گیری نتایج این ارزش گزاری ها مشخص می کند.
برندها شامل نام ها، اصطلاحات، نشانه ها، نمادها، آرم ها و … هستند که محصولات، خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی را می شناسند. در این گواهینامه از برند یک سازمان یا شرکت در دفاتر و اسناد دارایی های شرکت استفاده و مورد تحلیل قرار گرفته می شود و برند آن محصول به عنوان ارزش و دارایی در نظر گرفته خواهد شد که سه روش کلی شناخته شده برای اندازه گیری ارزش برند درآمد، بازار و هزینه است.