استاندارد مدیریت کیفیت خدمات آی تی
معادل و فراتر از استاندارد ISO IEC 20000 سیستم مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات(ITSM) که توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی و کمیسیون بین المللی انتخابات(ICE) تدوین و منتشر شده است، می باشد.
با اینترنتی شدن بخش عمده ایی از زندگی روزمره انجام صحیح خدمات مرتبط با آی تی در رسیدن به نتیجه و بالا بردن راندمان کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندارد مدیریت کیفیت خدمات آی تی :
این سند به منظور تعیین الزامات ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت خدمات (SMS) تهیه شده است. یک پیامک از مدیریت چرخه عمر خدمات، از جمله برنامه ریزی، طراحی، انتقال، تحویل و بهبود خدمات پشتیبانی می کند که الزامات مورد توافق را برآورده می کند و ارزشی را برای مشتریان، کاربران و سازمان ارائه دهنده خدمات ارائه می دهد.
این استاندارد هزینه های انطباق با بسیاری از قوانین، مانند استاندارد امنیت داده های صنعت کارت پرداخت را کاهش می دهد. و به سازمان ها دسترسی گسترده تری به بخش عمومی میدهد، زیرا بسیاری از مقامات دولتی از ارائهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات میخواهند که مطابقت با استاندارد را نشان دهند.
ویژگی های گواهینامه
- •کاهش حوادث و بهبود مدیریت حوادث
- •بهبود تصویر و اعتبار سازمان
- •تصویب فرآیند یکپارچه ارائه خدمات فناوری اطلاعات IT
- •کاهش زمان پاسخ و وقفه خدمات IT
- •بهبود مدیریت هزینه ها جهت صرفه جویی مالی
- •درک بهتر از نقش ها و اهداف سازمان
- •حمایت از شرکت، دارایی ها، ذینفعان و مدیران
- •ایجاد یک مزیت رقابتی و ثبات در ارائه خدمات و محصولات
- •نگهداری مشتریان از طریق افزایش رضایتمندی آن ها