En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد نشان برتر

 

معادل و فراتر از استاندارد ISO 10668 ارزش گذاری برند است، که استانداردی ویژه ارزش گذاری مالی برند می باشد.

 

ارزش گذاری نام تجاری اثبات مالی محکمی از ارزش یک برند برای یک کسب و کار ارائه می کند.

 

استاندارد نشان برتر :

در سپتامبر 2010 مؤسسه بین المللی ایزو بنا به نیاز سازمان ها در این زمینه، اقدام به تدوین و انتشار استاندارد بین المللی ISO 10668: 2010 با نام Brand Valuation نمود.  این استاندارد اولیناستاندارد بین‌المللی منتشر شده برای ارزیابی برند است. این استاندارد بین المللی با عنوان “ارزش نام تجاری – نیازمندی ها برای ارزش مادی نام تجاری” به تشریح استوار و شفاف روش های اجرایی برای اندازه گیری میزان ارزش یک برند می پردازد و چارچوبی برای ارزش گذاری برند از جمله اهداف، مبانی ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، شیوه های ارزش گذاری، یافتن داده ها و فرضیات با کیفیت مشخص، همچنین روش هایی برای گزارش گیری نتایج این ارزش گزاری ها مشخص می کند.

برندها شامل نام ها، اصطلاحات، نشانه ها، نمادها، آرم ها و … هستند که محصولات، خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی را می شناسند. در این گواهینامه از برند یک سازمان یا شرکت در دفاتر و اسناد دارایی های شرکت استفاده و مورد تحلیل قرار گرفته می­ شود و برند آن محصول به عنوان ارزش و دارایی در نظر گرفته خواهد شد که سه روش کلی شناخته شده برای اندازه گیری ارزش برند درآمد، بازار و هزینه است.

 

این استاندارد برای تمام اهداف زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

  • 1.ارزیابی پولی نام تجاری ، حسابداری و گزارشگری مالی
  • 2.برنامه ریزی مالیاتی و انطباق ، ورشکستگی و انحلال
  • 3.حمایت از دعاوی و حل اختلافات
  • 4.امور مالی شرکت و جذب سرمایه
  • 5.مجوز و مذاکره سرمایه گذاری مشترک
  • 6.اطلاعات مدیریت و گزارشگری داخلی
  • 7.برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت برند
  • 8.تعیین بودجه برند و بازاریابی
  • 9.تجزیه و تحلیل معماری نام تجاری
  • 10.برنامه ریزی توسعه برند

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •ارزش گذاری با رویکرد تقویت و ارتقای برند
  • •ایجاد مزیت‌های رقابتی در بازار
  • •دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  • •ایجاد اعتماد و احساس اطمینان خاطر در مشتریان
  • •افزایش فروش به دلیل ارتقای برند
  • •تجزیه و تحلیل نام‌های تجاری
  • •هدایت انتخاب مصرف کنندگان