En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل برای رسیدگی شکایات در سازمان ها

 

معادل و فراتر از استاندارد ISO 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت مشتریان است.

 

مدیریت صحیح شکایات مشتریان علاوه بر اینکه مسبب کسب اطلاع ازمشکلات سازمان است همچنین باعث ایجاد وفاداری و پایبندی مشتریان و در نهایت رضایتمندی آنها نیز می شود.

 

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل برای رسیدگی شکایات در سازمان ها :

شامل راهنمایی در مورد رسیدگی داخلی به شکایات مربوط به محصول و خدمات است. این راهنمایی می‌تواند به حفظ رضایت و وفاداری مشتری با حل موثر شکایات کمک کند. این استاندارد دستورالعمل هایی را برای روند رسیدگی شکایات مربوط به محصولات و خدمات در یک سازمان ، از جمله برنامه ریزی، طراحی، توسعه، بهره برداری، نگهداری و بهبود ارائه می‌دهد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای استفاده به عنوان یکی از فرآیندهای یک سیستم مدیریت کیفیت کلی، مناسب است. راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیرتجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد. هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمان ها، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشند. این استاندارد و استانداردهای بین المللی مشابه به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد.

استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق تمامی شرایط مربوط به رسیدگی به شکایات مشتریان از محصولات آن سازمان یا شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. پس با این گواهینامه می توان گفت که مشتری با خیال راحت می تواند خرید خود را انجام دهد و در ضمن این موضوع باعث افزایش فروش و سود آوری آن سازمان خواهد شد. 

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •جلب رضایت مشتریان از طریق رسیدگی به شکایات
  • •به وجود آوردن مزیت‌های رقابتی در حفظ و گسترش مشتریان
  • •دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  • •ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در مشتریان
  • •افزایش فروش به دلیل ارتقای برند
  • •ایجاد محیطی پویا و مشتری‌مداری