بنگاه های اقتصادی اعم از شرکت ها، سازمان ها و اصناف با دارا بودن این گواهینامه به مشتریان این پیام را منتقل می کنند که نظرات و رضایت مندی مشتریان برای آن ها مهم می باشد این استاندارد در کنار استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری به صورت تخصصی بر روی مشتری متمرکز می شوند. اخذ استانداردهای پایه نظیر استاندارد مدیریت کنترل کیفیت یا سیستم مدیریت یکپارچه پیش از اخذ این استانداردها توصیه می گردد. اصولی در تعریف و اجرای فرایند هایی در کنترل و اندازه گیری رضایتمندی مشتری فراهم می آورد و بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع یا محصول ارائه شده سازمان بکار می رود. این سند شامل راهنمایی در مورد تعریف و اجرای فرآیندها برای نظارت و سنجش رضایت مشتری و راهنمایی را برای سازمان در ایجاد پروسه های موثر برای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری ارائه می دهد. این استاندارد میتواند به کاهش نارضایتی مشتری ناشی از شکایات حلنشده کمک کند. در این گواهینامه سنجش رضایت مشتری باعث افزایش اعتبار سازمان خواهد شد.