En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل های نظارت و اندازه

 

معادل و فراتر از استاندارد ISO 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان است.

 

بالاترین سطح کنترل کیفیت تولیدات و خدمات در هنگامی است که مشتری اقدام به استفاده از محصول یا خدمات یک مجموعه می نماید.

 

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل های نظارت و اندازه : CS(Customer Satisfaction)

بنگاه های اقتصادی اعم از شرکت ها، سازمان ها و اصناف با دارا بودن این گواهینامه به مشتریان این پیام را منتقل می کنند که نظرات و رضایت مندی مشتریان برای آن ها مهم می باشد این استاندارد در کنار استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری به صورت تخصصی بر روی مشتری متمرکز می شوند. اخذ استانداردهای پایه نظیر استاندارد مدیریت کنترل کیفیت یا سیستم مدیریت یکپارچه پیش از اخذ این استانداردها توصیه می گردد. اصولی در تعریف و اجرای فرایند هایی در کنترل و اندازه گیری رضایتمندی مشتری فراهم می آورد و بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع یا محصول ارائه شده سازمان بکار می رود. این سند شامل راهنمایی در مورد تعریف و اجرای فرآیندها برای نظارت و سنجش رضایت مشتری و راهنمایی را برای سازمان در ایجاد پروسه های موثر برای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری ارائه می دهد. این استاندارد می‌تواند به کاهش نارضایتی مشتری ناشی از شکایات حل‌نشده کمک کند. در این گواهینامه سنجش رضایت مشتری باعث افزایش اعتبار سازمان خواهد شد.

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •جلب رضایت مشتری و تمرکز بر آن به عنوان مهمترین عامل
  • •ایجاد مزیت‌های رقابتی در حفظ و گسترش مشتریان
  • •دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  • •ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در مشتریان
  • •افزایش فروش با استفاده از تقویت برند
  • •ایجاد محیطی پویا و مشتری مداری