En Fa

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل هایی برای کدهای رفتار برای سازمان ها

 

معادل و فراتر از استاندارد ISO 10001 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان است.

 

با پیشگیری از شکایت ها به  وسیله استفاده از یک آیین کار رضایت مشتری اجرایی مناسب در بالاترین راندمان کاری باشید.

 

استاندارد مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل هایی برای کدهای رفتار برای سازمان ها : 

شامل راهنمایی برای کدهای رفتاری برای سازمان‌های مرتبط با رضایت مشتری است. این کدها می‌تواند احتمال بروز مشکلاتی را که می‌تواند باعث کاهش رضایت مشتریان شود را کاهش دهد. حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری برای بسیاری از سازمان ها چالش بزرگی است و یک راه برای روبرو شدن با این چالش تقریر و استفاده از منشور رضایت مشتری است. این استاندارد راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها می باشد که با استاندارد ملی 10002 و 10003 ایران سازگار است. گواهینامه  10001 ازسری گواهینامه مشتری مداری ISO 10000 است.

برای گرفتن گواهینامه 10001 هم لازم است ابتدا گواهینامه 9001 را دریافت کرده یا هر دو را همزمان دریافت کرد. همچنین اینکه بهتر است برای دریافت گواهینامه 10001 ، قبلاٌ گواهینامه 10002 و گواهینامه 10004 را دریافت نمائیم. چون ابتدا باید شکایات مشتریان را رسیدگی کرده سپس میزان رضایت شان را دریافت و بعد برای رضایت مشتریان کدهای ( منشور ) رفتاری برقرار کرد. پس طبق اولویت بندی اول بایست 10002 را اخذ نمود و بعد هم 10004 را دریافت کرد. منشور رضایت مشتری می تواند بخشی از رویکردی اثربخش برای مدیریت شکایات باشد.

این امر دربرگیرنده موارد زیر می باشد:

  1. 1.پیشگیری از شکایات به وسیله استفاده از یک منشور اجرایی مناسب.
  2. 2.رسیدگی به شکایت های درونی، برای مثال وقتی که بیانیه های نارضایتی دریافت می شود.
  3. 3.حل و فصل اختلافات برون سازمانی، وضعیت هایی که در آنها اختلافات را نتوان به شکلی رضایت بخش در درون سازمان حل و فصل کرد.

 

ویژگی های گواهینامه

  1. •افزایش سطح امنیت اطلاعات در سازمان‌ها
  2. •جهانی شدن و ایجاد مزیت‌های رقابتی در صادرات
  3. •دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  4. •ایجاد احساس اعتماد و اطمینان خاطر در مشتریان
  5. •کاهش یافتن خطرات ناشی از سرقت اطلاعات
  6. •راه‌اندازی سیستمی جامع، پویا و امن