En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد آزمایشگاه کالیبراسیون

 

معادل و فراتر از استاندارد  ISO 17025  استانداردی برای آزمایشگاه های اندازه گیری، استاندارد تایید صلاحیت آزمایشگاه ها است.

 

سیستم مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت برایارائه خدمات با بهترین کیفیت به مشتریان و همچنین اداره کلیه فعالیت‌های مدیریتی، فنی و تخصصی خود به بهترین نحو.

 

استاندارد آزمایشگاه کالیبراسیون :

روند تخصصی شدن فعالیت های سازمان ها و موسسات، سازمان های تدوین کننده ی استاندارد را بر آن می دارد تا نیازمندی های خاصی را جهت حصول اطمینان از کیفیت خدمات این نوع سازمان ها تدوین نمایند. این استاندارد تخصصی برای تشریح سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها تدوین شده است. به بیان دیگر این استاندارد برای کلیه آزمایشگاه های ارایه دهنده خدمات اندازه گیری، تست، آزمون و کالیبراسیون (آزمایشگاه های صنعتی) بدون توجه به تعداد پرسنل یا گستردگی محدوده فعالیت های آن قابل کاربرد می باشد.

این استاندارد الزامات عمومی را برای احراز صلاحیت جهت انجام آزمون یا کالیبراسیون و نمونه برداری تعیین می نماید که دربرگیرنده انواع آزمون و کالیبراسیون می باشد و با استفاده از روش های استاندارد نشده در خود آزمایشگاه انجام می گیرد. این استاندارد توسط اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی تایید و آزمایشکاه یه عنوان آزمایشگاه همکار شناخته می شود.

 

صدور گواهینامه

گواهینامه های آزمایشگاه کالیبراسیون توسط مراجع CB به صورت Non Accredited امکان صدور دارند و آزمایشگاه ها با پیاده سازی و ممیزی توسط یک نهاد ارزیاب خارجی Certification Body امکان ممیزی و دریافت گواهینامه مذکور را خواهند داشت، اما توصیه شده که این استاندارد توسط سازمانهای اعتبار بخشی Accreditation Body ممیزی و صادر گردد. لذا با توجه به این مورد، سازمان اعتبار بخش حاضر در ایران، مرکز تایید صلاحیت موسسه استاندارد ایران (NACI) قادر به ممیزی و صدور گواهینامه می باشد. 

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •اطمینان یافتن از صحت آزمایش‌ها و تست‌های انجام شده
  • •جهانی شدن و ایجاد مزیت‌های رقابتی در صادرات
  • •دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  • •ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در مشتریان، تولیدکنندگان و کارکنان
  • •فرآیند بهبود مستمر، حذف اشتباهات و مدیریت بهتر آزمایشگاه ها
  • •بهبود سیستم مدیریت کارا و استراتژی شرکت
  • •توجه به پیشگیری از بروز خطا، استحکام در قابلیت اطمینان و امکان پذیری فرآیند 
  • •اطمینان از آن که رضایت مشتری در فرآیند شکل گیری محصول کاملا تحقق پیدا می کند