En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد حلال

 

معادل و فراتر از گواهینامه HALAL نشان حلال مالزی است. حوزه صنعت حلال به دو بخش محصولات و خدمات تقسیم می شود که بخش محصولات دارای دو زیربخش مواد غذایی و غیرغذا شامل مواد آرایشی و دارویی، چرم و غیره بوده و  بخش خدمات شامل بانکداری، توریسم، رسانه و سرگرمی می باشد.

 

با دریافت این نشان می توان به بازار مصرف مربوط به جوامع اسلامی دست پیدا کرد.

استاندارد حلال :

HALAL (حلال) به غذاهایی گفته می‌شود که در دین اسلام مصرف آنها مجاز است. نشان حلال همچنین تحت قالب گواهینامه ای است که برای محصولات غذایی که به صورت حلال آماده و تولید می گردند صادر شده و نشان حلال بر روی این محصولات نیز درج می گردد. این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده است و اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی بوجود آمد. در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی بصورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده‌است به‌طوریکه در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است.

این استاندارد در سال 1997 برای اولین بار در سطح بین المللی استاندارد غذای حلال مطرح و در سال 2004 استاندارد غذای حلال توسط گروهی از کارشناسان استاندارد سازی سازمان کنفرانس اسلامی و توسط کمیته فنی استاندارد ها و مؤسسه مترولوژی کشورهای اسلامی در مورد مسائل مربوط به مواد غذایی به تصویب رسید. در این استاندارد، کلیه قوانین به احکام و باورهای معمول پذیرفته شده ی اسلام، بدون توجه به تغییرات در کشورهای مختلف اشاره می شود. الزامات و موازین شرعی گواهینامه حلال بعنوان یک استاندارد جهانی تلقی می گردد.

با دریافت این تاییدیه سازمان قادر به برقراری ارتباط با بیش از ربع جمعیت دنیا از طریق کسب موقعیت استثنایی صادرات به متقاضیان غذای حلال در سراسر دنیا است که با توجه به بالا بودن جمعیت مسلمان جهان، ارزش مالی این بازار بسیار بالا خواهد بود. تاییدیه حلال با اعمال قوانین بسیاردقیق و سخت گیرانه در زمینه رعایت اصول بهداشتی فردی مورد نیاز، علاوه بر تاکیدات موجود در سیستم های ایمنی و تامین سلامت مواد غذایی است.

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •اطمینان حاصل نمودن از حلال بودن محصولات غذایی
  • •به وجود آمدن مزایای رقابتی در صادرات
  • •کسب گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ
  • •ایجاد اعتماد و احساس اطمینان خاطر در مشتریان
  • •فروش بیشتر به دلیل ارتقاء برند
  • •بهبود سیستم مدیریت کارا