En Fa

گانت چارت معادل

استاندارد مدیریت کنترل کیفیت

 

معادل و فراتر از استاندارد ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت است.

 

مدیریت کنترل کیفیت: رضایتمندی مشتری، بالابردن سطح کیفی و ارتقاع فروش را در سازمان های خدماتی و تولیدی دربر خواهد داشت.

 

استاندارد مدیریت کنترل کیفیت :

این سیستم با تمرکز بر فرآیندهای کلیدی موجب شناسایی نقاط ضعف سازمان شده و با تکنیک های موجود قادر به ریشه یابی آنها خواهد بود. سیستم خود ارتقا بوده و به مرور زمان اثر بخشی خود را نشان داده و روند بهبود در فرآیندهای کاری سازمان را نمایان خواهد نمود. مشتری مداری این سیستم یکی از بزرگترین مزایای آن می باشد که قادر خواهد بود تا هر نوع سلیقه ای را در مشتریان شناسایی و با تمرکز بر آنها رضایت مشتریان را تا حد وسیعی پوشش می دهد.

استاندارد ISO 9001 را استاندارد سیستم مدیریت کیفیت می نامند، بدین معنی که این استاندارد به دنبال ایجاد سیستمی است که کیفیت را در سراسر سازمان مدیریت کند.  در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان بین اامللی استاندارد سری استانداردهای ISO 9000 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری استاندارد به ­وجود آوردن الگوی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت بوده که مورد استقبال فراروان در سطح دنیا قرار گرفت. درواقع استاندارد ISO 9000  به یک محصول خاص داده نمی­ شود بلکه فرایند تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار می دهد. در سال 2015  این استاندارد تغییر ویرایش یافت و مدیریت ریسک و مدیریت دانش، نگرش استراتژیک و مواردی دیگر نیز به این استاندارد اضافه شد.

 

ویژگی­ های گواهینامه

  • •تحقق یافتن اهداف سازمان
  • •وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیت ها
  • •پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها
  • •ارتقاء کارآیی سازمان و جلوگیری از بروز عدم انطباق
  • •صرفه جویی در هزینه و زمان
  • •بهبود مستمر